Inclusive Schools 4 Roma

Περιγραφή

Στην Ελλάδα σήμερα, πολλές κοινότητες Ρομά ζουν ακόμα σε συνθήκες ακραίας περιθωριοποίησης, κοινωνικού αποκλεισμού, φτώχειας και διακρίσεων. Η ενσωμάτωση τους στην κοινωνία παραμένει μια παρατεταμένη και ανεπίλυτη πρόκληση. Το έργο IS4R στοχεύει στην αντιμετώπιση των αναγκών των μαθητριών και μαθητών Ρομά για εκπαιδευτική και κοινωνική ένταξη με την ανάπτυξη ενός μοντέλου δημοκρατικής και χωρίς αποκλεισμούς διαπολιτισμικής εκπαίδευσης που βασίζεται στις αρχές και τις κατευθυντήριες γραμμές για τον σεβασμό και την εφαρμογή των ανθρώπινων δικαιωμάτων και της συμπεριληπτικής μάθησης. Το έργο αυτό αποτελεί μια προσπάθεια του εκπαιδευτικού μας συστήματος να αναλάβει μια ολιστική σχολική προσέγγιση για την κοινωνική ένταξη των μαθητών Ρομά.

Αντί να εστιάζει στο παιδί ως πρόβλημα, τοποθετεί στο επίκεντρο της δράσης του το εκπαιδευτικό σύστημα και την ικανότητά του να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των παιδιών Ρομά, να δίνει αξία στις διαφορές και να υποστηρίζει την μαθησιακή τους εμπειρία. Το έργο IS4R έχει σαν αφετηρία ότι η αλλαγή πρέπει να αντικατοπτρίζεται τόσο σε σχολικό επίπεδο όσο και στο περιβάλλον των παιδιών. Πρέπει να δημιουργηθούν δεσμοί με τη μη τυπική εκπαίδευση και την υποστήριξη των οικογενειών και των κοινοτήτων, ώστε να υπάρξει μια αλλαγή στην εκπαίδευση – προς όφελος των μαθητών Ρομά.

Αποτελέσματα

  • Η έκθεση ανάλυσης σχολικών αναγκών,

  • Ο οδηγός «Αρχές του ενταξιακού σχολείου για Ρομά», 

  • Το συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό [βίντεο, φυλλάδια κ.λπ.],

  • Ο «Οδηγός για διαμεσολαβητές στην εκπαίδευση παιδιών Ρομά».

Δραστηριότητες

  • Aνάλυση αναγκών για τα σχολεία με μαθητές Ρομά
  • Ανάπτυξη εγχειρίδιου για την ενταξιακή εκπαίδευση των μαθητών Ρομά και οδηγoύ διαμεσολαβητών.
  • Συλλογή και ταξινόμηση διδακτικού και μαθησιακού υλικού (βίντεο, φυλλάδια, παρουσιάσεις).
  • Εκπαίδευση των διαμεσολαβητών Ρομά.
  • Ανάπτυξη και εφαρμογή Σχεδίων Δράσης σε είκοσι (20) σχολεία.
  • Δράσεις ενδυνάμωσης σχολείων.
  • Εργαστήρια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης.

Εταιροι

  • Iνστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ελλάδα) -
    συντονιστής
  • Αντίρροπον (Ελλάδα)
  • Νέοι Ορίζοντες Ελλήνων Ρομά
    (Ελλάδα)
  • Athens Lifelong Learning Institute (Ελλάδα)

Περισσοτερες Πληροφοριες

Διαρκεια Εργου:

2020- 2022

Προγραμμα Χρηματοδοτησης:

Rights, Equality and Citizenship Programme, Call: REC-AG-2019

Ετικετες:

Roma students
inclusive education
Whole school approach
REC

Επικοινωνια:

Μαρία Μενεγάκη
mmenegaki@athenslifelonglearning.gr

Κύλιση στην κορυφή