Η μικτη μαθηση διευκολυνει την καθημερινη σχολικη ζωη σε πρωτογνωρες στιγμες

Η μικτή μάθηση αναφέρεται σε μια κατάσταση όπου στοιχεία της διαδικτυακής μάθησης εισάγονται συστηματικά ως συμπληρωματικά στην παραδοσιακή διδασκαλία στις τάξεις. Ο στόχος δεν είναι να αντικατασταθεί η δια ζώσης διδασκαλία αλλά να συμπληρωθεί με νέα χαρακτηριστικά και δυνατότητες.
Η δια ζώσης διδασκαλία έχει αποτελέσει κεντρικό σημείο έναρξης της βασικής εκπαίδευσης. Μερικές φορές οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/μαθήτριες αναγκάζονται να στραφούν στην διαδικτυακή μάθηση μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα, την Άνοιξη του 2020, τα σχολεία έπρεπε να μεταβούν ξαφνικά στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω της πανδημίας του COVID-19. Όπως αναφέρει ο Olli Vesterinen, Aνώτερος Λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Diaconia (Diak):

  • Οι εκπαιδευτικοί έπρεπε να προσαρμοστούν γρήγορα στη διαδικτυακή διδασκαλία. Εάν τα μαθήματα περιλάμβαναν ψηφιακά στοιχεία από την αρχή, οι εκπαιδευτικοί θα ήταν έτοιμοι να κάνουν αλλαγές στη διδασκαλία τους με ευελιξία. Η μικτή μάθηση είναι μια κατάλληλη μέθοδος σε όλες τις καταστάσεις, αλλά η πανδημία COVID-19 έδειξε πιο συγκεκριμένα ότι υπάρχει ανάγκη για αυτό

Τα ψηφιακα εργαλεια προωθουν την κινητοποιηση και εμπλοκη των μαθητων/μαθητριων


Το έργο BLENDI (Blended Learning for Inclusion) προωθεί τη μικτή μάθηση ως μέρος της σχολικής εκπαίδευσης σε όλη την Ευρώπη. Το έργο συντονίζεται από το Diaconia University of Applied Sciences από τη Φινλανδία, με εταίρους από την Ισπανία, την Ιρλανδία, την Ελλάδα και την Κύπρο.

In areas that are badly affected by the COVID-19 pandemic, schools have trouble returning to contact instruction. In more peaceful areas, some students may be in quarantine at home if they have been exposed to the virus.

  • «Σε κάποιο σημείο, είναι πιθανόν μερικοί μαθητές να εκπαιδεύονται εξ αποστάσεως και άλλοι να είναι στο σχολείο», λέει η Pekka Tukonen, διευθύντρια του σχολείου Haarajoki στο Järvenpää.

Το σχολείο Haarajoki είναι ένα από τα φινλανδικά σχολεία που συμμετέχουν στο έργο BLENDI. Την περασμένη Άνοιξη, τα σχολεία στη Φινλανδία και αλλού έχουν βιώσει το να πρέπει ξαφνικά να μεταβούν σε διαδικτυακή διδασκαλία και μάθηση. Η κατάσταση αυτή επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την επαγγελματική ζωή και τον τρόπο διδασκαλίας των εκπαιδευτικών. Όπως αναφέρει η Laura Manninen, μια δασκάλα στο σχολείο.

  • «Την περασμένη άνοιξη, τα σχέδια μαθήματος των εκπαιδευτικών ήταν ακόμη λεπτομερέστερα από ό,τι συνήθως, επειδή πολλά πράγματα έπρεπε να επανεξεταστούν».

Στηριξη απο το Εργο


Το σχολείο Haarajoki και άλλα σχολεία που συμμετέχουν στο έργο BLENDI έχουν ξεκινήσει χαρτογράφηση των διαφόρων στοιχείων που θεωρούν ότι πρέπει να ενισχυθούν σε σχέση με τις ψηφιακές δεξιότητες της σχολικής κοινότητας με στόχο τον προσδιορισμό των τομέων στους οποίους πρέπει να επικεντρωθεί το πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτικών του έργου που θα σχεδιαστεί ανάλογα.

Εκτός από τη διαδικασία χαρτογράφησης και το πρόγραμμα κατάρτισης, στο πλαίσιο του Έργου έχουν αναπτυχθεί παράλληλα η εργαλειοθήκη BLENDI και η διαδικτυακή πλατφόρμα BLENDI οι οποίες θα είναι διαθέσιμες στα σχολεία. Οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες εκπαιδευτικοί από διάφορες χώρες της Ευρώπης θα έχουν τη δυνατότητα επίσης, να συναντηθούν είτε δια ζώσης (πρόσωπο με πρόσωπο, όποτε αυτό είναι εφικτό), είτε εξ αποστάσεως.

The project team has recently published a BLENDI guidelink, which is a comprehensive online publication about blended learning. The publication is available in Finnish, English, Greek and Spanish.

  • "Καλωσορίζουμε τα νέα σχολεία που συμμετάσχουν στο έργο, και οποιοσδήποτε είναι ελεύθερος να χρησιμοποιήσει τον οδηγό BLENDI στη διδασκαλία του", λέει ο Olli Vesterinen

Πληροφοριες για το BLENDI

Το έργο BLENDI - Blended Learning for Inclusion συντονίζεται από το Diaconia University of Applied Sciences (Diak) στη Φινλανδία. Οι συνεργαζόμενοι εταίροι του έργου περιλαμβάνουν το Ινστιτούτο Δια βίου Μάθησης της Αθήνας στην Ελλάδα, το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου στην Κύπρο, την Εκπαίδευση και Ανάπτυξη I&F στην Ιρλανδία και το Πανεπιστήμιο Πομπού Φάμπρα στην Ισπανία. Το έργο συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus + της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η διάρκεια του έργου είναι από 1 Σεπτεμβρίου 2019 έως 31 Αυγούστου 2022. Διαβάστε περισσότερα σχετικά με τις δυνατότητες που προσφέρει το BLENDI και τον τοπικό εταίρο στην χώρα σας, στη διεύθυνση https://www.blendedinclusion.eu/. Περισσότερες πληροφορίες: Κατερίνα Μακρή: kmakri@athenslifelonglearning.gr και Ουρανία Ξυλούρη: oxylouri@athenslifelonglearning.gr

Η υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την παραγωγή του παρόντος δεν συνιστά αποδοχή του περιεχομένου, το οποίο αντανακλά τις απόψεις μόνον των δημιουργών, και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν φέρει ουδεμία ευθύνη για οποιαδήποτε χρήση των πληροφοριών που εμπεριέχονται σε αυτό
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOKΓΙΝΕΤΕ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΑΣ

Μείνετε πάντα ενημερωμένοι για τα νέα και τις εξελίξεις του Athens Lifelong Learning Institute και για όλα τα έργα στα οποία τώρα δουλεύουμε.

Scroll to Top