Augmented Assessment - Μολις Ξεκινησε

Το πρόγραμμα Augmented Assessment το οποίο υλοποιείται παράλληλα σε πέντε Ευρωπαϊκές χώρες με τη συγχρηματοδότηση του Προγράμματος Erasmus+, στοχεύει στην εκπαιδευτική ένταξη όλων των μαθητών και μαθητριών, κυρίως εκείνων με μεταναστευτικό υπόβαθρο, μέσω μίας καινοτόμου προσέγγισης για την αξιολόγηση των υφιστάμενων γνώσεων των μαθητών αυτών.

Πιο συγκεκριμένα, το έργο στοχεύει να αντιμετωπίσει το κενό που υπάρχει στην αξιολόγηση των υφιστάμενων γνώσεων των νεοαφιχθέντων μεταναστών μαθητών στους τομείς των Φυσικών Επιστημών και των Μαθηματικών αξιοποιώντας την επαυξημένη πραγματικότητα. Αυτό θα επιτευχθεί με την ανάπτυξη και την πιλοτική εφαρμογή μιας πρωτοποριακής διαδικτυακής εργαλειοθήκης, η οποία θα περιλαμβάνει εργαλεία αξιολόγησης με την χρήση εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας. Το έργο παράλληλα στοχεύει και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην χρήση αλλά και την δημιουργία εργαλείων και μεθόδων επαυξημένης πραγματικότητας, ώστε να ανταποκρίνονται με επάρκεια και αποτελεσματικότητα στις διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες των μαθητών και των μαθητριών τους.

Το πρόγραμμα Augmented Assessment στηρίζεται σε μία πληθώρα ερευνητικών δεδομένων τα οποία τονίζουν ότι η ουσιαστική εκπαιδευτική ένταξη των μαθητών, κυρίως εκείνων με μεταναστευτικό υπόβαθρο, ξεκινά με την επιτυχημένη τοποθέτησή τους σε σχολικές τάξεις που ανταποκρίνονται στο επίπεδο των γνώσεων τους καθώς και στην ψυχο-πνευματική τους ανάπτυξη. Παρ’ όλα αυτά, επειδή η τοποθέτηση αυτή συνήθως βασίζεται σε αξιολογήσεις που χρησιμοποιούν την κυρίαρχη γλώσσα της κοινωνίας υποδοχής και επειδή οι γλωσσικές δεξιότητες των νεοαφιχθέντων μαθητών και μαθητριών στη γλώσσα αυτή είναι περιορισμένες ή και ανύπαρκτες, τα παιδιά αυτά συνήθως εντάσσονται σε σχολικές τάξεις οι οποίες είναι κατώτερες του γνωστικού και ψυχο-πνευματικού τους επιπέδου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, τα παιδιά να χάνουν το ενδιαφέρον τους για το σχολείο και την εκπαιδευτική διαδικασία, να έχουν χαμηλές επιδόσεις και συχνά να εγκαταλείπουν πρόωρα το σχολείο.

Το πρόγραμμα Augmented Assessment ευελπιστεί να καλύψει την ανάγκη για μία επαρκέστερη αξιολόγηση των υφιστάμενων γνώσεων των νεοαφιχθέντων μαθητών και μαθητριών με μεταναστευτικό υπόβαθρο προτείνοντας εργαλεία και μεθοδολογίες που θα μπορέσουν να αποτυπώσουν αυτές τις γνώσεις χωρίς την χρήση γλώσσας, αλλά με την επικουρία εργαλείων επαυξημένης πραγματικότητας. Για τον λόγο αυτό, ερευνητές, εμπειρογνώμονες και φορείς χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής συμπράττουν υπό την εποπτεία του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και διαμορφώνουν μία καινοτόμο προσέγγιση που θα επιτρέψει στους εκπαιδευτικούς αλλά και στους μαθητές να διανοίξουν διαύλους επικοινωνίας για την βέλτιστη συμπερίληψη όλων σε ένα ανοιχτό, φιλικό και δημοκρατικό σχολικό περιβάλλον.

Οι εταίροι του έργου, δηλαδή Athens Lifelong Learning Institute, την Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Ελλάδα) και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ελλάδα), το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου και την Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου (Κύπρος), το Πανεπιστήμιο του Ελσίνκι (Φιλανδία), το Πολυτεχνείο του Πόρτο (Πορτογαλία) και το Πανεπιστήμιο Pompeu Fabra (Ισπανία), ήδη έχουν ξεκινήσει δυναμικά τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των δράσεων του έργου, σε συνεργασία με σχολεία και εκπαιδευτικούς στις χώρες αυτές, ώστε όλα τα παραγόμενα προϊόντα του έργου να εφαρμοστούν πιλοτικά σε σχολικές μονάδες και να αξιολογηθούν ως προς την επάρκεια, την χρηστικότητα και την αποτελεσματικότητά τους.

Η χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κλειδιά για την εκπαιδευτική ένταξη όλων των μαθητών και μαθητριών αλλά και για την υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου σε τάξεις που διέπονται από την διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα.

Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του έργου: https://augmented-assessment.eu/

Κύλιση στην κορυφή